Skaffat fåglar!

Vi har skaffat husdjur här hemma. Började med en undulat som heter Twitter. Jätte söt liten gul/grön fågel. Vi har hela tiden tänkt att ha två men de på djuraffären sa att det var bäst att börja med en. Så då skaffa vi Twitter. Christian som valt namn =) Men tycker det passar han väldigt bra, en liten twitter =)
Skaffade en vit liten söt bur. Men det blev ett litet problem med den buren bara =)
Jag var på jobbet och C och barnen var och handlade lite sen när de kom hem så satt twitter ute på ena handtaget på köksluckan =)
Buren var stängd, så ett mysterium. Men C märkte ganska fort hur han kommit ut. För efter när C fått tillbaka Twitter i buren var han lika snabbt ute igen =) han klämde sig mellan gallret och kom igenom =)
Vi ringde fort djurmagasinet och berätta problemet. Så vi skulle få byta till en annan bur.
Men detta har gjort att lilla Twitter har vant sig vid oss framför allt C. Han har suttit på handen och ätit, suttit på C axel m.m. Så gulligt
Men idag var C och barnen och byte till en annan bur, blev en högre smalare bur. Passa även på att skaffa en kompis till Twitter. Blev en liten Ompa =) Lukas och Theo som valt namn, så då blev det en "ompa".
Så nu sitter det två undulater här hemma i köket.
Här kommer lite bilder på fåglarna!


Twitter med Christian. Den gamla buren


Så gullig är han =) båda är gulliga såklart!


problemet med gamla buren =)


Jag och Twitter


Nya buren och båda fåglarna. Twitter och Ompa



Kommentarer
Postat av: Fredrick

Coola fåglar det där! Ni måste lära dom prata, twittra.



Jag och Twitterlös har en Zebrafink som heter Bop, eller Bopp. Vet inte riktigt hur han stavar det. När jag kommer hem och hälsar på honom så säger jag "Hej Bopp!". Låter lite som Halebop tycker jag å så fnissar jag.

2010-09-26 @ 23:02:32
Postat av: Mamma Eva

Hej. Jätte söta undelater. Coola namn. Kramar

2010-09-27 @ 19:27:55
URL: http://anetteshus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0