Städa, städa!

Kom hem kl.20 från jobbet idag. Då var båda pojkarna vakna och lekte vattenkrig med några pojkar här ute. Skitiga små ungar och blöta och hungriga och trötta. C skulle iväg till en kompis och titta på fotboll, men han hade stoppat pizza i ugn, jätte snällt! Lukas fick jag ta en snabb dusch, för han va så skitig och Theo tvättades av.
Sedan var det matdags och natti natti. De kom i säng kl.20.20. Sen för att vara mina pojkar, de brukar i vanligafall gå och lägga sig kl.19. Men det är ju sommar, så tycker det inte gör något att det bli lite sena kvällar. Är ju så ljust och fint ute och varmt så är då svårt att sova.
Efter läggdags var det dags för städning, städat toaletten uppe och diskat och plockat i ordning. Vill inte komma hem till ett skitigt hem efter semestern, det är det värsta jag vet! Det ska vara rent och snyggt när man kommer hem. Att man känner känslan "borta bra men hemma bäst".

Var tidigare idag och hämtade hallmöbeln från Mio. Så jag hoppas de kommer upp på vägg i morgon om min kära sambo orkar och har tid till det! Men det hoppas, hoppas jag!
Skulle va så skönt att få ordning lute i hallen nu. Längtar!

Nu sitter jag degad i soffan, helt slut! Blir nog natti natti snart för min del oxå tror jag!
2 arbetsdagar kvar nu, sen är det mys med familjen som gäller i 3 veckor. Ska bli helt underbart! Älskar jobbet så mycket men kan vara bra att komma bort lite och umgås med familjen!

Ha det så bra allesammans. Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0